مراقبت های ضروری بعد از بوتاکس، تا نخوانده اید بوتاکس نکنید !

necessary-care-botox-until-read.jpg

تزریق بوتاکس از روش های موثر برای رفع چین و چروک های پوست صورت و دست است و علاوه بر کاربرد جوان سازی که دارد، افراد با هدف درمان تعریق بیش از حد زیر بغل، درمان تعریق کف دست، رفع افتادگی پلک و … نیز از بوتاکس استفاده می کنند. بعد از تزریق بوتاکس نیاز به رعایت یکسری مراقبت ها می باشد تا علاوه بر کاهش تورم و التهاب ناحیه تزریق شده، اثرات درمان را افزایش داد. کسانی که بوتاکس را در نواحی مختلفی از صورت و بدن خود تزریق کرده اند، باید به توصیه های پزشک خود عمل کنند و تمام نکات مراقبتی را رعایت نمایند. در این مطلب می خواهیم مهم ترین نکات مراقبت بعد از بوتاکس را بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

اهمیت رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس دو هدف درمانی و زیبایی را دنبال می کند و با توجه به تاثیر فوق العاده ای که در جوانسازی، زیباسازی و درمان برخی مشکلات پوستی دارد، افراد بسیاری همچون خانم ها و آقایان از این خدمات درمانی استفاده می کنند.

با تزریق بوتاکس در ناحیه خاصی از صورت و بدن، عضلات آن ناحیه به صورت موقت غیرفعال می شوند به طور مثال اگر بوتاکس در ناحیه پیشانی تزریق شود، عضلات این ناحیه غیرفعال خواهند شد و به همین دلیل فرد نمی تواند اخم کند.

ماندگاری بوتاکس از ۳ تا ۶ ماه بسته به رعایت مراقبت ها و شرایط هر فرد متغیر است و در صورت رعایت تمام توصیه های مراقبتی، می توان ماندگاری بوتاکس را افزایش داد.

بنابراین اهمیت رعایت نکات مراقبت بعد از بوتاکس، برای افزایش ماندگاری آن است همچنین بعد از تزریق بوتاکس، تورم و التهاب ناحیه تزریق شده طبیعی است اما برای آنکه التهاب زودتر رفع شود و شدیدتر نشود، باید مراقبت های مربوطه را انجام داد.

مهم ترین نکات مراقبت بعد از بوتاکس

رعایت مراقبت های بعد از بوتاکس، تضمین کننده ماندگاری بیشتر اثرات بوتاکس است ضمن اینکه دچار عوارض شدید نخواهید شد. این نکات مراقبتی عبارتند از :

عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات

طبق تجربه افرادی که قبلا بوتاکس کرده اند و همچنین تحقیقاتی که انجام شده است، مصرف مشروبات الکلی و دخانیات باعث اثربخشی کمتر بوتاکس می شود همچنین الکل و دخانیات، کبودی ناحیه تزریق شده را افزایش می دهند.

توصیه می شود به مدت یک هفته قبل و بعد از تزریق بوتاکس، از مصرف مشروبات الکلی و دخانیات خودداری نمایید و اگر می خواهید ماندگاری بوتاکس شما بیشتر باشد، این مواد را به طور کل حذف کنید.

عدم مصرف بعضی از داروها

پیش از تزریق بوتاکس اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا بعضی از داروها باعث رقیق شدن خون می شوند و خطر خون ریزی وجود دارد همچنین بعد از تزریق بوتاکس از مصرف بعضی داروها مثل آسپرین، بروفن، داروهای گیاهی و … خودداری نمایید.

مصرف خودسرانه داروهای خاص و بدون اطلاع پزشک ممکن است باعث تشدید کبودی پوست و التهابات پوستی شود مخصوصا داروهایی مثل ایبوپروفن، روغن ماهی، ترکیبات گیاه خارمریم، مکمل‌ های حاوی دوز بالای ویتامین ای و داروهای رقیق کننده خون، خطر افزایش خون ریزی دارند.

عدم انجام اپیلاسیون برای مراقبت بعد از بوتاکس

اگر از بوتاکس برای صورت و بدن خود استفاده کرده اید، بهتر است تا چند روز اپیلاسیون نکنید و از لوازم اصلاح مانند موبر، موچین، وکس و … استفاده نکنید همچنین بندانداختن صورت تا چند روز پس از تزریق بوتاکس، توصیه نمی شود.

مصرف مسکن

اگر آستانه درد پایینی دارید و پوست شما حساس است، می توانید برای کمتر شدن درد خود بعد از تزریق بوتاکس، مسکن هایی مثل استامینوفن مصرف کنید.

پیشگیری از تبخال

اگر مستعد تبخال هستید، حتما قبل از تزریق بوتاکس به پزشک خود اطلاع دهید تا با مصرف داروهای لازم، از تبخال زدن پوست شما جلوگیری شود. تبخال در ناحیه ای که بوتاکس تزریق شده است، باعث التهاب و تورم می شود.

دوری از آفتاب برای رعایت مراقبت بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شدت خودداری نمایید زیرا گرمای آفتاب باعث آفتاب سوختگی شما می شود و التهابات محل تزریق شده، دیرتر خوب می شوند. علاوه بر این موضوع، همواره برای بیرون رفتن از خانه از کرم ضدآفتاب مخصوص پوست خود استفاده کنید و عینک آفتابی هم داشته باشید.

مراقبت در زمان خوابیدن بعد از بوتاکس

نحوه خوابیدن پس از تزریق بوتاکس بسیار مهم است و باید سعی کنید که هیچ گونه فشار فیزیکی به محل تزریق شده، وارد نشود. بعد از تزریق بوتاکس حداقل تا ۴ ساعت بنشینید همچنین خم شدن یا دراز کشیدن هم باعث پخش شدن سم بوتاکس و افزایش کبودی در محل تزریق می شود.

شستن اصولی صورت بعد از بوتاکس

از مهم ترین اصول مراقبت بعد از بوتاکس، شستن صحیح صورت است. برای شستن صورت خود، با ملایمت رفتار کنید و توصیه می شود حداقل تا ۲۴ ساعت، صورت خود را نشویید. بعد از این مدت می توانید با استفاده از شوینده ملایم و با حرکات آرام دست، صورت خود را شست و شو دهید.

عدم آرایش بعد از تزریق بوتاکس

یک نکته مراقبت بعد از بوتاکس که خیلی از افراد به آن بی توجه هستند، آرایش نکردن است. آرایش کردن صورت باعث لمس و دستکاری ناحیه تزریق شده می شود و ممکن است التهاب پوست افزایش پیدا کند همچنین لمس کردن پوست با آرایش کردن، باعث پخش شدن سم بوتاکس می شود.

حمام کردن بعد بوتاکس

به توصیه پزشک در سایت پاسخ تو ، حمام کردن به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس ممنوع است و بعد از این مدت هم بهتر است تا یک هفته از آب ولرم برای دوش گرفتن استفاده کنید. آب گرم و بخار حمام در روزهای اول تزریق بوتاکس، باعث تاثیر منفی می شود و ماندگاری بوتاکس را کاهش می دهد.

رنگ مو بعد از بوتاکس پیشانی

برای رعایت مراقبت بعد از بوتاکس پیشانی، از رنگ کردن موهای خود به مدت دو روز پس از تزریق خودداری نمایید. رنگ مو با توجه به ترکیباتی که دارد، دمای سر و پیشانی را افزایش می دهد و باعث کبودی در محل تزریق می شود.

ورزش بعد از بوتاکس

از دیگر نکات مراقبت بعد از بوتاکس، پرهیز از فعالیت های سنگین ورزشی است و اگر عادت دارید که روزانه ورزش کنید، توصیه می شود تا دو روز پس از تزریق بوتاکس، فعالیت بدنی سنگین نداشته باشید و بعد از این مدت می توانید ورزش را از سر بگیرید.

نوشیدن آب و غذا خوردن بعد از بوتاکس

بعد از تزریق بوتاکس، نحوه غذا خوردن و نوشیدن آب هم مهم است و توصیه می شود آب به میزان فراوان بنوشید. نوشیدن مایعات و آب فراوان باعث کمتر شدن التهاب و تورم پس از تزریق می شود همچنین روند بهبودی را تسریع می بخشد.

شما بعد از تزریق بوتاکس، باید تا چند روز از مصرف نمک، تنقلات و مواد غذایی شیرین و شور خودداری کنید همچنین مصرف مواد غذایی چرب، سنگین، تند و سرکه ای، توصیه نمی شود.

اجتناب از انجام لیزر برای رعایت مراقبت بعد از بوتاکس

آخرین نکته مراقبت بعد از بوتاکس که می خواهیم به آن اشاره کنیم، عدم دریافت خدمات لیزر است. توصیه می شود نوبت لیزر صورت و بدن خود را تا یک هفته پس از تزریق بوتاکس، به تاخیر بیاندازید البته لیزر فقط برای ناحیه تزریق شده ممنوع است.

سخن پایانی

زیباجویان و افرادی که به اهداف درمانی تصمیم به تزریق بوتاکس دارند، باید پس از تزریق بوتاکس نزد دکتر متخصص، مراقبت های بعد از بوتاکس را رعایت کنند تا علاوه بر به حداقل رساندن درد و تورم محل تزریق، روند بهبودی سریع تری داشته باشند. از مهم ترین نکات مراقبت بعد از بوتاکس که در این مطلب بررسی کردیم، نوشیدن آب و مایعات فراوان، عدم دستکاری ناحیه تزریق شده، عدم انجام فعالیت های بدنی سنگین، عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات و … می باشند.

رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


تماس با ما

beautyashena@gmail.com

ایران

p

هدف ما در رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی ارائه به روزترین و بهترین مطالب پزشکی و زیبایی در دنیا است. تا در کمترین زمان اطلاعات مورد نیازتان را بیابید.
و نیز افراد به راحتی پزشک مورد نظر خود را بیابند. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات بهترین پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی محفوظ می باشد. طراحی و بهینه سازی توسط اف تی سنتر