علائم و درمان سریع رگ به رگ شدن کمر

Back-sprain.jpg

کشیدگی کمر و رگ به رگ شدن کمر معمولاً ناشی از خم شدن بیش از حد، بلند کردن نامناسب اجسام و حرکات ناگهانی است. علائم رگ‌به‌رگ‌شدن کمر شامل درد و مشکل در حرکت می‌شود. درمان رگ به رگ شدن کمر معمولا با استراحت، استفاده از یخ و داروهای مسکن، همچنین فیزیوتراپی و ماساژ درمانی صورت می‌گیرد. اگر به دنبال علت رگ به رگ شدن کمر و درمان رگ به رگ شدن کمر در خانه هستید، مطالب این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

احساس درد؛ یکی از علائم رگ به رگ شدن کمر

کشیدگی و رگ به رگ شدن کمر باعث ایجاد درد در ناحیه آسیب دیده می‌شود که ممکن است به‌عنوان یک درد مبهم یا درد شدید و تیر‌کشیدن خود را نشان دهد. این درد با حرکت یا فعالیت بیشتر می‌شود.

سفت شدن کمر؛ از عوامل ایجاد کندی حرکت در فرد

احتمال سفت شدن یا کاهش انعطاف‌پذیری بدن که منجر‌به دشواری حرکت یا ایستادن می‌شود وجود دارد.

اسپاسم عضلانی؛ نتیجه انقباض غیرارادی عضلات کمر

کشیدگی یا رگ به رگ شدن در کمر باعث اسپاسم عضلانی می‌شود که نتیجه انقباضات غیرارادی عضلات است.

تورم؛ یکی از پیامدهای رگ به رگ شدن کمر

تورم در ناحیه آسیب دیده ایجاد در کمر ایجاد می‌شود و در صورت لمس آن ناحیه احساس ناراحتی و درد خواهید داشت.

دشواری در حرکت؛ از عوارض رایج گرفتگی و رگ به رگ شدن کمر

کشیدگی و رگ به رگ شدن کمر حرکت یا انجام فعالیت‌های روزمره مانند ایستادن، راه رفتن یا بلند کردن اشیاء را دشوارتر می‌کند. اگر کمر‌درد یا علائم دیگری را تجربه می‌کنید که احتمال می‌دهید به کشیدگی یا رگ به رگ شدن کمر مرتبط باشد، برای تشخیص و درمان آن به پزشک متخصص مراجعه کرده و از درمان‌های خودسرانه دارویی خودداری کنید.

درمان سریع رگ به رگ شدن کمر؛ نحوه درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ و ورزش

درمان کشیدگی و رگ به رگ شدن کمر مشابه یکدیگر است و اغلب در دو مرحله انجام می‌شود. هدف از مرحله اول کاهش درد و اسپاسم است (با استراحت و استفاده از کمپرس یخ) و در مرحله دوم تمرکز روی بازگشت به برنامه‌های عادی زندگی است.

استراحت طولانی مدت در بستر یا بی‌حرکتی کامل (عدم حرکت) بیماری را طولانی‌تر کرده و بهبودی را به تاخیر می‌اندازد. اکثر افراد مبتلا به رگ به رگ شدن کمر در حدود ۲ هفته بهبود می‌یابند. اگر علائم بیش از ۲ هفته ادامه یابد، باید مجددا برای ادامه درمان به پزشک متخصص مراجعه کنید. در ادامه، چند روش رایج درمان رگ به رگ شدن کمر را معرفی کرده‌ایم.

استراحت مطلق؛ بهترین درمان رگ به رگ شدن کمر در خانه

استراحت در بستر باید محدود باشد، اما استراحت دادن به ناحیه آسیب دیده مهم است. با این حال، بی‌حرکتی کامل می‌تواند منجر‌به سفتی، از دست دادن توده عضلانی و قدرت شود. مصرف NSAIDها و سایر مسکن‌ها از جمله شل کننده‌های عضلانی در مراحل اولیه بیماری مهم هستند.

فیزیوتراپی (PT) و بسته‌های سرد و یخ به‌صورت متناوب نیز مفید خواهد بود. استراحت در خانه همراه با انجام فیزیوتراپی و ماساژ در بهبود سریع‌تر کمر تاثیر قابل‌توجهی دارد. استفاده و خرید ماساژور تفنگی در صورت نبود دسترسی به ماساژور، جایگزین مناسبی برای آن است. آزاد‌سازی گره‌های ایجاد شده در عضلات و جداسازی زخم بافت عضلات از مزایای ماساژور تفنگی است.

ماساژ درمانی؛ از روش‌های کاهش درد رگ شدن کمر

درمان رگ به رگ شدن کمر با ماساژ یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای بهبود رگ به رگ شدن کمر محسوب می‌شود البته انجام ماساژ به تنهایی باعث درمان سریع رگ به رگ شدن کمر نیست و اگر سوال شما این است که برای رگ به رگ شدن کمر چه کنیم، پاسخ کلی آن مراجعه به پزشک و کسب تکلیف از وی است.

ماساژ در صورت اعمال فشار و انجام حرکات مناسب، به جریان خون در ناحیه آسیب دیده بدن کمک کرده و باعث کاهش فشار در رگ‌ها و عروق می‌شود. این عمل باعث بهبود عملکرد سیستم گردش خون در ناحیه ماساژ داده شده و به کاهش درد، التهاب و سفتی عضلات در کمر کمک می‌کند.

به‌علاوه، ماساژ با افزایش انعطاف‌پذیری و حرکت پیشرونده در منطقه آسیب دیده کمر، از ایجاد تنش و فشار غیر‌ضروری روی عضلات و بافت‌های کمر جلوگیری می‌کند.

اگر به هر دلیلی از جمله مشغله کاری و دوری از مراکز ماساژ، دسترسی به ماساژور حرفه‌ای ندارید، خرید صندلی ماساژور به شما پیشنهاد می‌شود. این صندلی‌ها در بهبود گردش خون، کاهش درد و تنش عضلانی و بهبود کیفیت خواب موثر هستند. امکان بررسی قیمت صندلی ماساژور در سایت مبل ماساژ برای شما فراهم شده است.

فیزیوتراپی؛ موثر در بهبود سریع‌تر رگ به رگ شدن کمر

فیزیوتراپی برای کمک به درمان رگ به رگ شدن کمر، روی پای بیمار انجام می‌شوند و مهم‌ترین تاثیر آن روی کشش لگن، تحریک الکتریکی عضلانی، تقویت عضلات و افزایش بنیه بدن می‌باشد. امکان انجام فیزیوتراپی در خانه و مراکز پزشکی وجود دارد.

درمان دارویی؛ یکی از روش‌های تسکین درد رگ‌به‌رگ‌شدن کمر

داروهایی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن و استامینوفن درد را از تورم و التهاب تسکین می‌دهند. علاوه‌بر شل‌کننده‌های عضلانی، داروهای ضد افسردگی و داروهای ضد‌تشنج نیز در تسکین درد باقی‌مانده عصبی موثر هستند.

این احتمال وجود دارد که پزشک شما داروهای مسکن موقتی مانند پاراستامول یا داروهای ضد التهابی را برای‌تان تجویز کند. این داروها به روند بهبودی رگ به رگ شدن کمر کمک می‌کنند. مصرف خودسرانه داروهای ضد‌درد قوی‌تر مانند اپیوئیدها و بنزودیازپین‌ها به دلیل ایجاد وابستگی در مصرف‌کننده دارو توصیه نمی‌شوند.

ماساژ و ورزش‌های سبک؛ بهترین را‌ه‌های درمان رگ به رگ شدن کمر در خانه

درمان رگ به رگ شدن سمت چپ کمر و سایر نقاط آن با استفاده از روش‌های متنوعی از جمله استراحت در خانه، فیزیوتراپی، ماساژ درمانی و درمان دارویی امکان پذیر است. استراحت به همراه استفاده از داروهای ضد‌درد و مسکن، کمپرس گرم و سرد در کاهش درد و التهاب موثر است.

فیزیوتراپی و ماساژ درمانی نقش قابل‌توجهی در بهبود انعطاف‌پذیری و قدرت عضلات کمر و بهبود عملکرد سیستم گردش خون دارد.  درمان سریع رگ به رگ شدن کمر ادعای درستی نیست.

برای تسکین و بهبود علائم رگ به رگ شدن کمر باید در کنار اجرای روش‌های مذکور، برای گرفتن مشاوره و راهنمایی به‌منظور پیدا کردن علت رگ به رگ شدن کمر و درمان سریع‌تر و کارآمدتر آن به پزشک متخصص مراجعه کنید. بنابراین، بهتر است در گرفتن مشاوره پزشکی دزنگ نکنید و در مراحل درمانی با پزشک متخصص نهایت همکاری را داشته باشید.

رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


تماس با ما

beautyashena@gmail.com

ایران

p

هدف ما در رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی ارائه به روزترین و بهترین مطالب پزشکی و زیبایی در دنیا است. تا در کمترین زمان اطلاعات مورد نیازتان را بیابید.
و نیز افراد به راحتی پزشک مورد نظر خود را بیابند. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات بهترین پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی محفوظ می باشد. طراحی و بهینه سازی توسط اف تی سنتر