راهنمای انتخاب روانشناس در دنیایی پر از تبلیغات

guide-choosing-psychologist-world-full-advertisements-.jpg

با گسترش فرهنگ مشاوره و توجه بیشتر به سلامت روانی، تعداد روانشناسان و مراکز مشاوره در شهرهای ایران رو به افزایش است. افزایش تعداد متخصصان و روانشناسان باعث ایجاد یک چالش جدید برای مردم شده و افراد زیادی هستند که سوال، “چگونه روانشناس خوب و متخصص را از میان تعداد بالای روانشناسان انتخاب کنیم”، ذهن آن‌ها را درگیر کرده است. شاید فکر کنید این مشکل فقط در شهرهای با جمعیت بالا وجود دارد، اما اینطور نیست! در شهرهایی که جمعیت پایینی حدود ۱ میلیون نفر دارند هم تعداد روانشناسان بالاست و انتخاب روانشناس کار سختی خواهد بود!

به‌طور مثال در شهرهایی نظیر قم، اگر افراد دسترسی به اطلاعات موثقی نداشته باشند، یافتن روانشناس کار سخت و زمان‌بری خواهد بود! به نظر شما در این فضای مملو از تبلیغات، برای پیدا کردن

بهترین روانشناسان چکار باید کرد؟ روانشناس مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؟

حل کردن این چالش در این دنیای پر از تبلیغات، نیازمند توجه به عوامل مختلفی از جمله کیفیت خدمات، هزینه‌ها، شهرت متخصص، سوابق تحصیلی و کاری و… است. برای اینکه بتوانید روانشناس مناسب را پیدا کنید باید تحقیق دقیق، مقایسه، و درک دقیقی از نیازهای شخصی و مسائل روانی‌تان داشته باشید.

اگر می‌خواهید پاسخ این سوالات را پیدا کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با روش‌‌های شناسایی روانشناس مناسب آشنا شوید. اما پیش از آن لازم است تا بدانید که در وهله‌ی اول به چه تبلیغاتی نباید توجه کنید.

شناسایی تبلیغات دروغین روانشناسی

در حال حاضر تبلیغات روانشناسی ممکن است برخی محتواهای مفید و قابل اعتماد ارائه کنند، اما در برخی از موارد این تبلیغات احتمالا ناکارآمد و نادرست باشند، از جمله موارد زیر:

شناسایی تبلیغات دروغین روانشناسی
شناسایی تبلیغات دروغین روانشناسی

تضمین‌های غیر منطقی

اگر در این فضا، روانشناس به‌طور قطعی راهکار ارائه دهد و تضمین کند که افرادی که درگیر اختلال روانی هستند، طی جلسات مشخص درمان شوند.

وعده‌هایی بر اساس فرهنگ

برخی تبلیغات ممکن است از مفاهیم مذهبی و فرهنگی استفاده کنند، و به مخاطبین وعده‌هایی بدهند که بر اساس اعتقادات دینی یا فرهنگی‌شان جذاب به نظر برسد. گاهی‌اوقات این مورد باعث سواستفاده از اعتقادات دینی و فرهنگی افراد می‌شود.

نداشتن تایید علمی

در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات زرد روانشناسی بسیار زیاد شده‌اند. سعی کنید بدون ارائه مدرک و مستندات قابل اعتماد، به هر تبلیغ و ادعایی اعتماد نکنید.

چه تبلیغاتی قابل اعتماد هستند؟

تبلیغاتی هستند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد و با توجه به آن‌ها روانشناسِ مناسب انتخاب شود، برخی از آن‌ها عبارتند از:

تایید علمی

تبلیغاتی که بر اساس تحقیقات و مطالب علمی بیان می‌شوند، از نظر ارائه اطلاعات و محتوا معتبر هستند. اگر تحقیقات علمی برای پشتیبانی از ادعای بیان شده وجود داشته باشد، می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

تطابق با اصول اخلاقی

تبلیغاتی که در آن‌ها از ادعاهای درست استفاده می‌شود و به افراد کمک می‌کند تا بهبود و رشد شخصی را داشته باشند، قابل اعتماد هستند.

تطابق با نیازهای افراد

تبلیغاتی که به‌‌طور واقعی به نیازها و مشکلات شخصی افراد پاسخ می‌دهند و راهکارهایی موثر برای افراد دارند، باارزش هستند و می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

بازخورد و نظرات مثبت

اگر تبلیغات روانشناسی بازخوردها و نظرات مثبت متعددی دارند، و افراد با توجه به آن‌ها نتیجه مثبتی گرفته‌اند، می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

چطور روانشناس مناسب را پیدا کنیم؟

پیدا کردن روانشناس خوب، یک فرآیند مهم است که باید به آن توجه کنید. برخی از مراحل این فرآیند عبارتند از:

چطور روانشناس مناسب را پیدا کنیم؟
چطور روانشناس مناسب را پیدا کنیم؟

تعیین نیازها

ابتدا مسائل و نیازهای خود را شناسایی کنید. مسئله‌ای که برای حل آن نیاز به صحبت با روانشناس دارید، به‌طور دقیق مشخص کنید؛ به‌طور مثال ممکن است درگیر موضوعاتی مانند اضطراب، استرس، افسردگی و… باشید، و بخواهید متخصصی در این زمینه انتخاب کنید!

یافتن روانشناس مناسب مشکل

با تشخیص مشکل، می‌توانید روانشناس مناسب را انتخاب کنید. اینکار باعث می‌شود تا فرآیند درمان بهتر پیش برود و درمان به‌خوبی انجام شود.

استفاده از منابع آنلاین

وب‌سایت‌های متعددی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا روانشناسان حاذق نزدیک به محل زندگی‌تان را پیدا کنید. این سایت‌ها اطلاعات جامع و کاملی از روانشناسان هر شهر جمع‌آوری کرده‌اند تا کاربران به‌راحتی بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

توجه به تخصص و تجربه روانشناس

در پلتفرم‌ها و وبسایت‌های حوزه روانشناسی، می‌توانید سوابق تحصیلی و شغلی روانشناسان را بررسی کنید. با توجه به این منبع دیگر سردرگم نمی‌شوید و با چند کلیک می‌توانید بهترین روانشناسان را انتخاب کنید.

احساس راحتی و امنیت

سعی کنید روانشناسی را انتخاب کنید که با معیارهای شما همسو باشد؛ شخصی که با او احساس راحتی کنید و با آرامش بتوانید با او حرف بزنید.

انتخاب روانشناس خوب یک فرآیند فردی است که باید نیازها و ترجیحات شخصیِ خودتان را برای آن در نظر بگیرید.

انتخاب روانشناس مناسب با پزشک خوب

پس از اینکه با روش‌های شناخت تبلیغات دروغ روانشناسی آشنا شدید، می‌توانید روانشناسانی را که قابل‌ اعتماد هستند، شناسایی کنید. برای یافتن روانشناسان مناسب می‌توانید از منابع متعددی استفاده کنید. در حال حاضر پلتفرم‌های متفاوتی در حوزه سلامت روان راه‌اندازی شده‌اند تا به‌راحتی بتوانید از خدمات روانشناسی بهره‌مند شوید.

یکی از سایت‌های حوزه روانشناسی که با هدف آسان‌سازی خدمات این حوزه فعالیت می‌کند، سایت پزشک خوب است. در این سایت شما می‌توانید روانشناسان حاذق را شناسایی کنید.

اگر شما فکر می‌کنید یافتن بهترین روانشناس قم کار سختی است، کافیست سری به پلتفرم پزشک خوب بزنید. در این سایت می‌توانید روانشناسان مناسب در قم را که مختص به مشکل شما هستند، شناسایی کنید.

رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


تماس با ما

beautyashena@gmail.com

ایران

آخرین مطالب
p

هدف ما در رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی ارائه به روزترین و بهترین مطالب پزشکی و زیبایی در دنیا است. تا در کمترین زمان اطلاعات مورد نیازتان را بیابید.
و نیز افراد به راحتی پزشک مورد نظر خود را بیابند. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات بهترین پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم.

کلیه حقوق مادی و معنوی برای رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی محفوظ می باشد. طراحی و بهینه سازی توسط اف تی سنتر